Sabtu, 27 April 2013

LARIAN TEBRAU: We Need the OXYGEN!

                        Lestari SMK Taman Daya 2 telah menyertai larian di Setia Indah pada hari Sabtu, 27 April pada pukul 8 pagi. Seramai 115 orang pelajar diiringi oleh Puan Maznah, Puan Hadijah, Cik Alia, Cik Mazita,Cik Sazwani dan Encik Iman telah menyertai aktiviti ini. Selain SMK Taman Daya 2, terdapat juga para  peserta dari SMK Taman Daya 3, SJK(C) Pandan serta beberapa penduduk Setia Indah.
                      Aktiviti ini bertujuan untuk memberi pelajar-pelajar pendedahan tentang kepentingan menjaga kesihatan. Sambil berlari, para pelajar juga telah dapat menikmati serta menghargai alam sekitar disekeliling mereka. Mereka  mendapat kesedaran betapa pentingnya oksigen yang terhasil dari tumbuh-tumbuhan. Oleh itu, perlulah kita memelihara alam sekitar demi kesihatan kita semua.
                       Para pelajar serta beberapa guru telah berlari sepanjang 7 kilometer dengan penuh semangat. Kami telah menjalani aktiviti warm-up dan cool-down. Akhirnya, setelah selesai berlari, terdapat cabutan bertuah dan para pelajar serta guru SMK Taman Daya 2 telah memenangi pelbagai hadiah seperti hamper, meja belajar, periuk nasi, kipas serta tab.
                     Segalanya berjalan dengan lancar. Kami amat berterima kasih dengan pihak penganjur kerana telah menjemput kami untuk menyertai aktiviti ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan