Selasa, 13 Mei 2014

LESTARI DI UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA 2014


                          Pada 29 Februari dan 30 Mac 2014, SMK Taman Daya 2 telah menghantar 12 pelajar diiringi Pn Hadijah serta Cik Alia untuk program ini yang dijalankan selama dua hari.
                          Pada hari pertama, kami telah menyertai aktiviti explorace. Para pelajar dapat bergembira disamping menikmati alam sekitar disekeliling mereka. Mereka telah memenangi tempat pertama dan kedua dalam acara ini! Tahniah!
                          Pada hari kedua, ceramah-ceramah yang berkaitan dengan Lestari UTM, Indah Water (sistem air dan perparitan) dan Jabatan alam sekitar telah diberi dan pelbagai informasi yang berguna telah dikongsi dan dapat dipelajari.
                           Kemudian, acara pemberian hadiah telah dijalankan. Seterusnya, ahli perwakilan pelajar UTM telah membawa kami ke panorama UTM, melihat tasik dan taman yang telah diusahakan di UTM dan dipenuhi flora yang amat indah serta fauna seperti itik dan ayam belanda. Kami juga dapat melawat Taman Rusa dan kami dapat melihat rusa serta landak.
                           Pada waktu malam, kami telah menghadiri upacara perasmian bulan Lestari UTM.
Pelbagai pengalaman telah dipelajari dan para pelajar kami berasa amat bersyukur dapat melihat kawasan Lestari di skala yang besar, iaitu di institut pengajian tinggi.


 
 

 
 



 
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan