Rabu, 5 Februari 2014

PAMERAN LESTARI SMKTD2

    Pada Jun 2013, skuad Lestari yang terdiri daripada beberapa pelajar, diiringi oleh guru-guru Lestari iaitu Pn. Hadijah, Cik Alia bersama 2 guru telah menjalankan pameran Lestari di Jusco Tebrau, Johor Bahru. Program ini telah dianjurkan oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) sempena 'Earth Day'.
   Skuad Lestari SMKTD2 telah membuat pameran tentang kesedaran alam sekitar dengan menunjukkan hasil-hasil kitar semula yang telah dibuat oleh pelajar-pelajar sekolah kami. Kami juga menunjukkan cara-cara membuat penanda buku menggunakan batang ais-krim dan ini mendapat sambutan yang amat baik.
   Sebuah buku skrap tentang program-program kesedaran alam sekitar telah dihasilkan juga bagi tantapan pengunjung-pengunjung di pameran kami. Pelajar-pelajar telah menunjukkan sikap bertanggungjawab dan prihatin terhadap alam sekitar semasa proses memberi maklumat kepada para pengunjung. Hasilnya amat memuaskan.
   Lestari SMKTD2 juga dapat menimba ilmu tentang alam sekitar serta mendapat pelbagai informasi dari mendengar dan menonton pertandingan mendeklamasikan sajak serta mengunjungi pameran -pameran yang dianjurkan oleh sekolah-sekolah dan organisasi-organisasi yang lain.
  Ahli Lestari SMKTD2 berasa amat bersyukur kerana telah diberi peluang untuk membuat pameran yang dapat memberi kesedaran kepada masyarakat luar, justeru meningkatkan usaha dalam menyelamatkan bumi tercinta ini.
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan